Donderdag 8 januari 2015: Radio is mijn muze. Ik heb er waarschijnlijk nog wel een stuk of acht, maar Radio is m’n favoriet.
Het is heerlijk om mensen te ontmoeten die hun hart aan het oude medium hebben verpand. Dennis (op de foto) en Cas zijn uit het goede hout gesneden. Ze zijn de directeuren van Pluxbox, een jong en innovatief bedrijf op het Mediapark in Hilversum. Ik ken beide mannen al een aantal jaar. Vroeger zaten we in zaken, nu drinken we koffie, maar we raken nooit uitgepraat over onze gezamenlijke liefde…
Dennis zei vanmiddag: “Radio is niet dood, Radio is veranderd”.
Hij heeft gelijk. Het medium heeft zich ontwikkeld van eenrichtingskanaal tot interactief participatiestation en van zendmastgebruiker tot omnichannel. Nu moet er ook beeld bij. Niet zoveel dat het op TV gaat lijken, want daar is geen geld voor, maar net genoeg om interesse voor audio te wekken. Dennis en Cas houden zich bezig met die veranderingen. Ik raak telkens weer enthousiast van hun plannen Ze hebben visie, doorzettingsvermogen en technische kennis.
Zij stemmen de Radio af op de toekomst….