14 februari 2014: Een boodschap blijft het best hangen als er een verhaal om heen zit. Dat is geen nieuws, want dat wisten de schrijvers van de Bijbel ook al.
Storytelling
De manier van verhalen vertellen is in de loop der eeuwen wel veranderd. We noemen het tegenwoordig ook liever ‘storytelling’, want dat klinkt hipper. De breedsprakige Rederijkerstraditie heeft heel geleidelijk plaats gemaakt voor een ultrasnelle Videogeneratie. De boodschap zit het liefst verpakt in beeld. Communicatiebureaus weten dat en omringen zich met jonge beeldspecialisten.
Vers in Amersfoort
Vanochtend was ik op bezoek bij een nieuwkomer op de Amersfoortse markt. Ze noemen zich ‘Vers’. Vrolijke, fruitige mensen die weten hoe je beelden laat spreken en welke rol de sociale media daarbij spelen. Ik word altijd blij van dat soort clubs. Ze geven energie. Er is geen ballast van het verleden, alleen maar ambitie voor de toekomst.
Succesverhaal
‘Vers’ heeft zich genesteld in een bedrijf met ervaring. De jonkies leren van de gevestigde orde en de oude rotten blijven fris door die overenthousiaste springers. Dat zijn de combinaties waar Nederland beter van wordt: op voorhand een succes story!
Onthoud dit verhaal en check de boodschap over een jaar….