Donderdag 21 februari: Eens in de zoveel tijd organiseren we op het werk een ‘inspiratiebijeenkomst’. Meestal gaat het over veranderingen in de mediabranche. Innovatie is ook een terugkerend thema en er komen gastsprekers die brandstof voor de hersenen meenemen.
Vanmiddag was de socioloog Willem Schinkel op bezoek. Hij heeft uitgesproken ideeën over de stand van het land. Hij waarschuwt voor teveel aannames en denkframes. “Waarom zegt iedereen elkaar na dat we moeten bezuinigen omdat het crises is? Een aantal gelauwerde economen bepleit juist extra investeringen, maar die zie of hoor je niet.” Dat soort dingen. Of: “Men beweert dat het goed is om informatie te geven aan mensen die in onzekerheid verkeren, maar informatie vergroot juist onzekerheid. Zeg zelf: hoe meer hypotheekvormen je aangeboden krijgt, des te moeilijker wordt de keuze….”
Sorry voor de kwaliteit van de foto. ’t Is de iPhone! Interviewer Lex Bohlmeijer (re) ziet er normaal gesproken nog veel beter uit.