Vrijdag 19 september 2014: Oude mensen zijn ‘merkentrouw’. Dat betekent dat ze niet snel veranderen van shampoo, kruidenboter, of type ondergoed.
Voor mij heeft dat niets te maken met leeftijd, want al sinds mensenheugenis ben ik heftig verknocht aan Volvo en Apple. Ik gedraag me als een onbezoldigd marketeer, een evangelist, niets is me te dol om te zeggen hoe goed die twee merken zijn. Als mensen kritiek hebben op mijn Grote Liefdes (ze bestaan echt) dan doe ik alsof het langs me heen gaat en lach een beetje. Ondertussen voelt het als dolksteken in de buurt van het hart….
Dat ter inleiding op het verhaal van vandaag.
Ik heb voor het eerst een landelijke reclamespot voor de radio ingesproken. Mijn ervaringen met inspreekwerk beperken zich vooralsnog tot integere documentaires, wervende bedrijfsfilms, TV-promo’s, radiojingles en nog wat meer van dat soort zaken. Een spot voor een commercieel bedrijf mocht nooit, want dat zou imagoschade voor mijn werkgever kunnen betekenen. Nu ik weer eigen baas ben, is er meer mogelijk. Veel meer.
Die bewuste reclamespot wordt -vanaf nu- uitgezonden op een landelijk nieuwsstation. Leuk toch?!
Er is slechts één klein puntje: de spot is gemaakt voor Microsoft!!!!!
Apple eat your heart out….