Ruim een jaar geleden had ik nog nooit van HG gehoord. Dat had ongetwijfeld met mijn geringe belangstelling voor schoonmaakmiddelen te maken. Maar goed, toen was er plotseling een leuk reclamebureau dat mijn stem wilde lenen voor een uitgebreide serie TV-spots. Sindsdien roept er iedere dag wel iemand tegen me: “HG doet wat ’t belooft!”
Inmiddels weet ik dus wat het is en staat ons halve huis met die wondermiddelen…..
Jeroen en Umberto
Ik kijk zelden of nooit TV. Als ik al iets zie, dan is het meestal een uurtje op één van de publieke zenders, rond het Journaal van acht uur. Later op de avond komen Jeroen of Umberto ook nog wel eens de huiskamer binnen, maar dat is het wel.
De HG-spots worden hoofdzakelijk op de commerciële zenders uitgezonden en een beetje vroeg op de avond. Ik zag ze dus nooit. Mijn familie en vrienden wel.
In de eerste paar maanden heb ik ongeveer driehonderd sms’jes gehad met de vraag of ik het echt was. Zo begon het. Daarna volgden zo’n honderdvijftig berichtjes of het ook iets minder kon. Nu zijn er mensen op straat die me begroeten met de woorden: “Ha Gee!”
Het is even wennen, al die belangstelling, maar grappig is het wel….
HG telt mee
Reclame heeft blijkbaar een enorme impact, want in al die jaren dat ik urenlang reisprogramma’s, documentaires en nieuwsitems inspreek, hoor ik er zelden iemand over. Nu is het iedere dag raak met spotjes van een paar seconden.
Vandaag is de serie commercials uitgebreid. We hebben mooie commercials gemaakt voor schuimspray die schimmels naar de eeuwige jachtvelden helpt, een vloeistof om hardnekkige zweet- en deodorantvlekken weg te poetsen en een soort aftershave voor je gootsteen. Als je dat laatste spul gebruikt, stinkt je afvoerputje nooit meer. Geloof me, dat is echt zo, want HG doet… (sorry, beroepsdeformatie).