GO-Foto-logo-wit
175-2014 Matt Boggie
Man met microfoon op podium

Gepubliceerd op

Donderdag de 26ste: Vandaag wordt op het Media Park in Hilversum het traditionele ‘Mediapark Jaarcongres’ gehouden.

Tientallen sprekers van uiteenlopende publicatieplatforms geven hun visie op innovatie. Het is zwaar weer in deze industrietak en dan houd je alleen het hoofd boven water als je op tijd nieuwe wegen inslaat.

Ik was een tikkie teleurgesteld over de bijdrage van Matt Boggie, hoofd van de onderzoekafdeling bij The New York Times. Iemand anders bij deze prestigieuze krant liet pas geleden een intern strategierapport lekken. De inhoud loog er niet om. De ‘NYT’ nam zichzelf stevig de maat en toonde tekenen van jaloezie als er vergelijkingen werden gemaakt met concurrerende kranten.

Matt Boggie wilde geen woord zeggen over dat rapport, terwijl ik me daar nou juist zo op had verheugd. Je moet namelijk weten dat The Times één van de meest innovatieve krantenconcerns is en de afgelopen jaren waanzinnig mooie projecten heeft opgezet. Als zo’n bedrijf kritisch naar z’n eigen toekomst kijkt, wil ik daar graag alles, maar dan ook alles over horen.

Overigens was het verhaal dat Boggie wel vertelde best interessant. Hij is een goed communicerende computernerd en in eerste instantie geïnteresseerd in techniek. Toch was ‘ie realistisch genoeg om ons mee te geven dat het allemaal uitsluitend draait om de inhoud (‘content’ heet dat in onze kringen). En daar heeft de man volledig gelijk in: een prachtige website zonder bijzondere verhalen zal nooit een succes worden….

andere
verhalen