Carglass is okee, okee, okee! Laat ik vandaag eens ongegeneerd reclame maken. Olé, olé, olé!
Deze week had ik opeens een lelijk grote barst in de voorruit. Hoe dat ding er is gekomen, weet ik niet. ‘t Overkomt me wel eens vaker dat er iets hard tegen het glas tikt. Dat is een beangstigend geluid, maar tot-nu-toe heeft het nooit schade veroorzaakt. Tot afgelopen woensdag dus. In alle stilte….
Ik baalde echt als een stekker. Je weet dat het nodeloos veel geld gaat kosten en ook nog een heleboel geregel om de zaak weer in orde te krijgen. Nou, dan ken je Carglass nog niet. Achteraf gezien is die barst een feestje met cadeaus geworden.
Drie muiskliks
Het is niet in me opgekomen om de Volvo-dealer te bellen. Dat is best vreemd, want dat zou toch eigenlijk de eerste ingeving moeten zijn. Maar nee, ik Googlede meteen naar Carglass.nl. Daar moet je een kenteken invoeren en vervolgens ben je nog maar drie muisklikken verwijderd van een nieuwe voorruit. Je weet dan of ze een vervangende glasplaat voor jouw type auto hebben, of het een verzekeringskwestie is en wanneer de ruit vervangen kan worden.
De websitestructuur is uitgekookt, daar hebben een paar buitengewoon slimme techneuten aan gebouwd. Ik was woensdag onder de indruk. Heel erg onder de indruk zelfs.
Vandaag mocht ik op visite komen bij de firma Carglass. De koffie en de wifi staan klaar, meldde de attente sms-herinnering. In een glimmend gepoetste garage op het industrieterrein werd ik met alle egards ontvangen.
Natuurlijk had ik vragen over de kwaliteit van het vervangende glas en de manier waarop het gemonteerd zou worden. Dat was allemaal geen probleem voor servicemonteur Malen. Hij ging me vriendelijk voor naar zijn werkbank en gaf antwoord op al mijn onzekerheden.
De kracht van een bedrijf blijkt uit de kwaliteit het personeel. Carglass zal gelukkig zijn met Malen.
Carglass cadeaus
De klus duurde twee uur, inclusief het uitharden van de lijm. Ik mocht koffie drinken, kranten lezen, internetten, of een fiets lenen. Echt aan alles was gedacht.
Bij de oplevering bleek dat Malen de auto ook nog had gestofzuigd, alle ramen had gepoetst, de ruitenwisserbladen had vervangen en ik kreeg een fles professioneel poetsmiddel mee naar huis. Ik voelde me jarig, zoveel aandacht en ook nog een hele lading cadeautjes. Dat Carglass heeft echt een goed concept bedacht. Respect!
Nu nog even de rekening afwachten, maar dat is gelukkig van later zorg. Ik ga eerst een eindje toeren, want het is net of ik een compleet nieuwe auto heb gekregen….